att göra lön

Företaget bakom redovisningen!

Vi på Bokoredo tror på transparens och att vara ett modernt företag. Således ger vi gärna inblick i vad andra kunder frågat oss, historien bakom vår start samt vår resa för att komma dit vi är. Tveka inte att höra av dig om det är något annat du undrar över så är det alltid vårt nöje att hjälpa till.

Hör av dig till oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig!

Så blev Bokoredo Sveriges smartaste redovisningsbyrå

Vi på Bokoredo tyckte att priset för löpande bokföring och redovisning länge har varit alldeles för högt hos Sveriges redovisningsbyråer. Även för mindre företag med ett ganska begränsat antal verifikationer och anställda hamnar kostnaden för bokföring ofta på flera tusenlappar varje månad. Pengar som vi är övertygade om kan göra mycket mer nytta på andra håll i företaget.

Därför grundade vi Bokoredo som en redovisningsbyrå i Stockholm under våren 2013 och vår filosofi är enkel; Bokoredo ska förenkla vardagen för alla småföretagare genom att erbjuda smarta bokföringstjänster till marknadens lägsta pris. Bokoredo är det självklara valet för företagare som vill lägga fokus på sin kärnverksamhet och lägga ut den löpande bokföringen och redovisningen.

Hos Bokoredo kan du känna dig trygg med att vi tar hand om företagets alla ekonomifunktioner såsom löpande bokföring, bokslut, inkomstdeklarationer, årsredovisning, skatter, moms och kvalificerad rådgivning kring företagsekonomiska frågor.

Varje månad skickar ni in företagets kvitton och fakturor till oss via digitala lösningar och får därefter en enkel och lättförståelig rapport med information om hur det gått för företaget inklusive hur mycket som företaget ska betala i skatt för den gångna perioden. På så sätt kan man säga att Bokoredo är precis som alla andra redovisningsbyråer; ni skickar in kvitton och fakturor, och vi gör jobbet. Men vi på Bokoredo skiljer oss ändå från andra redovisningsbyråer – priset är billigare, och tjänsten är enklare. Med andra ord tar vi inte bara hand om ditt företags ekonomi, vi förbättrar den.

Sedan 2018 är Bokoredo AB en del av Ludvig & Co- koncerrnen. Ludvig & Co är en av Sveriges största redovisningsbyrå med tjänster för småföretagare inom bokföring, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling.

Bokoredo tillämpar Ludvig & Co-koncernens uppförandekod för medarbetare samt uppförandekod för leverantörer. Läs mer här.

 

Mission:

Erbjuda små och mellanstora företag marknadens mest kvalitativa och moderna bokföringstjänster med oslagbar kundupplevelse till marknadens lägsta kostnad.

Vision:

Förenkla vardagen för alla småföretagare.

Affärsidé:

”Bokoredos affärsidé är att genom ett ständigt kostnadsfokus och en effektiv process vara Sveriges smartaste redovisningsbyrå med marknadens garanterat lägsta pris, som hjälper företag att spara pengar på sin bokföring och redovisning och därigenom höja lönsamheten.”

Våra tjänster

Läs mer om vad vi kan erbjuda nedan

Digital redovisning bokoredo

Bokföring

Bokföring är mer än att bara redovisa rätt och deklarera till Skatteverket. Hos Bokoredo får du en proaktiv redovisningskonsult och självklart erbjuder vi bara flexibla och digitala lösningar.

Läs mer

Löneadministration

Att fixa lön i ett mindre bolag kan tyckas krångligt nog. Tänk då när det är flera hundra anställda som varje månad vill ha rätt lön. Då behöver du en grym löneadministratör.

Läs mer

Bokslut

Bokslutstider brukar vara hektiska tider, men tack vare digital bokföring, smarta processer och personliga relationer skapar vi värde för dig som kund istället för stress.

Läs mer

Rådgivning

Vår filosofi är att skapa sann kundnytta för alla våra kunder. Detta gör vi genom att vara personligt involverade i våra kunders ekonomi och alltid finna förbättringsmöjligheter.

Läs mer

Vanliga frågor

Är det krångligt att byta redovisningsbyrå?

Att byta redovisningsbyrå är väldigt enkelt. Det enda vi behöver är en SIE-fil av er tidigare redovisningsbyrå, så att vi kan ta vid där de slutar och direkt börja sänka era kostnader. Om så önskas så kan vi med hjälp av en fullmakt sköta dialogen med er tidigare redovisningsbyrå.

Har ni någon minidebitering?

Ja, vi debiterar minst 2 timmar per månad oavsett hur litet bolaget är. Vi förstår helt att det kan kännas mycket för de allra minsta kunderna som kontaktar oss och bara har en handfull kvitton per kvartal. Orsaken till vår minidebitering är att vi trots allt varje månad har en process för alla våra kunder som de går igenom. Vi ska bekräfta att materialet är komplett, stämma av bankkonton, bokföra, svara på frågor, göra rapporter, deklarera, fakturera etc. Det finns helt enkelt mycket som sker ”bakom kulisserna” för att ha de system som möjliggör våra låga priser som alla kan åtnjuta.

Hur fungerar det att vara kund hos er?

Som kund hos Bokoredo har man alltid en personlig ansvarig redovisningskonsult som har full koll på ditt bolag. Det är med denne som all dialog sker, så att en personlig relation kan byggas upp varpå vi kan vara så effektiva som möjligt. Enkelt sagt så skickar man efter varje avslutad period in sitt material till oss och meddelar vilka löner som skall tas ut, vi sköter därefter all bokföring, och återkopplar med frågor. När vi är klara får du som kund en tydlig rapport och feedback från oss så du får hjälp och stöd där du behöver.